dijous, 4 d’agost del 2011

PITAGORES

Resulta que m'agraden molts els quilts geomètrics i aquest quan el vaig veure em va encantar.






 De seguida vaig buscar informació de com aconseguir patrons, ja que a simple vista no em veia en cor de treure'ls jo sola. I aquest quilt es diu PITAGORES.
Això de Pitàgores em sonava d'un teorema que deia que la suma dels quadrats dels catets era igual al quadrat de la hipotenusa. Complicat? Doncs si veieu com és de complicat fer el quilt de Pitàgores! prefereixo aprendre el teorema.

Desprès de mirar-lo una estona em vaig adonar que està format de 10 colors (5 parelles), i que tots els dibuixos es repeteixen per cada parella de colors dues vegades combinant 2 colors un invers de l'altre.
El patró està dividit per moltes parts i cada una es fan servir tant sols 2 colors.
Una vegada totes les peces muntades (160 parts) s'han d'unir! esperem que encaixin perquè si no hauré tingut molta feina per res.


El primer que cal és buscar les robes.
Com que el quilt ja és prou complicat el millor és que les robes siguin senzilles, o sigui que seran llises. Vaig buscar el que tenia, i tenia 10 robes que formen parelles i que espero que facin un bonic conjunt. A més les robes m'agraden perquè n'hi ha que son de camises, forros, i alguna que tenia comprada per fer un quilt que tinc pendent de robes llises.

Aquestes son les robes que he triat.






Us aniré ensenyant com avança.